Oferta pozycjonowania serwisów internetowych

Większość ludzi, poszukując informacji w wyszukiwarkach, przegląda maksymalnie 2-3 strony wyników.  Koncentrują się oni głównie na pierwszej stronie, a dokładniej na pierwszych 4-6 pozycjach.

Kilka miesięcy temu Did-it, Enquiro wraz z Eyetools opublikowały raport, w którym określono tzw. Złoty trójkąt Gogle, czyli miejsca w wynikach wyszukiwania, na które internauci patrzą na samym początku oraz na które najczęściej klikają.

W celach zbadania zachowania internautów ludzie z laboratorium Eyetools w San Francisco przedstawili 50 osobom 5 różnych sytuacji, w których musieli oni użyć wyszukiwarki. Na wyszukiwarkę zostało wybrane Google.

Największą uwagę internauci zwracali na tzw. Złoty trójkąt Google, który rozpoczyna się zaraz na pierwszym wpisie i w większości przypadków kończy na wpisie piątym.

Nasze doświadczenie potwierdza te badania. Wejście serwisu internetowego do pierwszej dziesiątki wyników dla danego słowa kluczowego i osiągnięcie trwałej i stabilnej pozycji w jej początku znacznie podnosi oglądalność strony, jednakże wejścia z głównych słów kluczowych, to w przypadku dobrze pozycjonowanego serwisu jedynie około 30% ogólnych wejść z wyszukiwarek. Pozostałe wejścia są efektem ruchu z pozostałych fraz, które wpiszą w wyszukiwarkę internauci. W większości nie jesteśmy w stanie w pełni tego przewidzieć, a potencjalni klienci znajdują nas dzięki wystąpieniom słów kluczowych w kontekście naszej strony oraz dzięki jej odpowiedniemu przygotowaniu.

Szczegółowa analiza i dostosowanie serwisu – podstawa przy pozycjonowaniu

Przed przystąpieniem do pozycjonowania serwisu przeprowadzamy szczegółową analizę i dostosowanie go do potrzeb wyszukiwarek. Wiele firm, budując bardzo atrakcyjne wizualnie serwisy internetowe, zapomina o jednym zasadniczym fakcie. Klient doceni wygląd strony WWW jeśli ją znajdzie, a niestety to co podoba się ludziom, jest często niezauważane przez wyszukiwarki.

Przeprowadzając analizę, koncentrujemy się na dwóch podstawowych sprawach. :

  • odpowiedni dobór słów kluczowych do pozycjonowania. Razem z klientem przeprowadzamy analizę podanych słów, zarówno w zakresie koniecznych do poniesienia na pozycjonowanie nakładów, jak i popularności tych słów w internecie. Nie pozycjonujemy „wirtualnych”, dobrze brzmiących, ale niewyszukiwanych przez ludzi fraz. Jest to działanie bardzo efektowne, ale mało skuteczne biznesowo. Staramy się tak dobrać słowa kluczowe, aby koszty poniesione na ich pozycjonowanie, zwracały się poprzez ruch potencjalnych klientów.
  • dostosowanie serwisu WWW do potrzeb wyszukiwarek. Nieraz kosmetyczne zmiany niektórych detali potrafią wygenerować z serwisu około 30-50% dodatkowych wejść z wyszukiwarek. To przekłada się już na konkretne zyski.

Współpraca z klientem

W pozycjonowaniu witryny współpraca z klientem ma kluczowe znaczenie. Staramy się, aby efekt naszych działań przekładał się na długotrwałe poprawienie pozycji strony w wyszukiwarkach. Bardzo często wymaga to wiele pracy i zmiany podejścia do serwisu WWW przez samych klientów. Wiąże się to głównie z przygotowaniem odpowiedniej treści i aktualizacji serwisu internetowego według naszych wytycznych. Dzięki temu po zakończeniu działań związanych z poprawieniem pozycji strony w wyszukiwarkach, serwis będzie utrzymywał swoją pozycję.

Pełna dyskrecja działań

Przy współpracy z klientem nigdy nie podpieramy się naszymi osiągnięciami w dziedzinie pozycjonowania. Za reklamę naszych działań wystarczy nam fakt, że Państwo znaleźli naszą stronę w internecie. Podejmując się pozycjonowania serwisu, zachowujemy pełną dyskrecję wobec przeprowadzanych przez nas działań i ich skuteczności.

Osiągniecie trwałych rezultatów

Procesu pozycjonowania nie można zakończyć na osiągnięciu wymaganej pozycji. Fakt ten rozpoczyna dopiero kolejne działania mające na celu utrwalenie serwisu na osiągniętym miejscu. W początkowym okresie zajmowana przez serwis pozycja jest „sztucznie” podtrzymywana. Zakończenie współpracy na tym etapie spowoduje spadek serwisu w wynikach w krótkim czasie o kilkadziesiąt pozycji.

Staramy się przeciwdziałać temu efektowi poprzez dodatkowe działania poprawiające rangę serwisu i ułatwiające osiągniecie stałych efektów pozycjonowania. Dzięki temu serwis po kilku miesiącach jest w stanie samodzielnie obronić swoją pozycję w wynikach wyszukiwarek.